AKTUALITY

Výroční zpráva nadačního Couplii fond ochrany vztahu a rodiny – Rok 1

Výroční zpráva nadačního Couplii fond ochrany vztahu a rodiny – Rok 1

Úvodní slovo předsedkyně správní rady

Vážení přátelé, dárci, partneři a příznivci našeho nadačního fondu,

s velkou hrdostí a nesmírnou vděčností vám předkládám první výroční zprávu nadačního Couplii fondu ochrany vztahu a rodiny. Upřímně věřím, že se nám v našem prvním roce podařilo položit pevné základy pro zásadní společenskou změnu – zavedení a rozšíření vztahové gramotnosti a pro faktickou ochranu partnerských vztahů a rodin v České republice.

Když jsme nadační fond Couplii zakládali, měli jsme jasnou vizi: změnit alarmující statistiky rozvodovosti (50% manželství) a rozchodovosti (přes 80 % nesezdaných párů) a snížit tak negativní dopady rozpadlých partnerských vztahů na děti a společnost. Jsme přesvědčeni, že silné rodiny jsou pilířem prosperující a harmonické společnosti, a naší misí je pomáhat jim vzkvétat.

První rok fungování byl naplněn intenzivní prací, ale i hmatatelnými úspěchy. Spustili jsme klíčové projekty, začali s edukativními aktivitami a propojili se s mnoha skvělými lidmi, kteří naši myšlenku sdílejí. Jsem nesmírně vděčná za podporu a důvěru, kterou jste nám projevili.

Dovolte mi poděkovat těm, bez nichž by tento první rok nebyl možný. Obrovské díky patří mému kolegovi a Předsedovi dozorčí rady, Petru Bergovi, spoluautorovi a co-founderovi celého projektu Couplii. Jeho vize a neúnavné nasazení jsou hnacím silou všeho, co děláme. Můj dík patří také Lucii Strakové, naší manažerce projektu, za její skvělé vedení projektu, trpělivou spolupráci a komunikaci mezi námi a IT vývojem i za neustálý rozvoj celého „Světa Couplii“. Její energie je nakažlivá! Dále chci poděkovat Lucii Ježkové, naší office manažerce a koordinátorce projektu, za její enormní nasazení a práci, která je pro nás neocenitelná. Kryštofovi Grundlerovi, našemu social media manažerovi, patří dík za skvělou komunikaci Couplii a Lovepoint mapy na sociálních sítích, díky které se naše myšlenky konečně dostávají k širokému publiku. Děkuji Andree Ahmedi, naší PR manažerce, za její úsilí v komunikaci s médii, která nám pomáhá šířit povědomí o důležitosti vztahové gramotnosti. A v neposlední řadě děkuji také Doc. Lauře Janáčkové za její zapojení, podporu a součinnost v rámci edukace i aplikace Couplii. Dík samozřejmě právem patří i všem odborníkům z naší odborné asistenční služby ELA pro zaměstnance firem (Employer Life Assistant), dobrovolníkům, institucím a každému, kdo se jakýmkoli způsobem podílel na našich aktivitách nebo nás podpořil. Vaše víra v naši misi je pro nás největší motivací.

Tento první rok je jen začátek. Před námi stojí mnoho výzev, ale i obrovský potenciál k dalšímu růstu a pomoci. Věřím, že s přibývající podporou budeme moci i nadále budovat svět, kde jsou vztahy vnímány jako ta nejcennější investice.

S úctou a vděčností,

Lenka Vacková
Předsedkyně správní rady, nadační Couplii fond ochrany vztahu a rodiny

I. Představení nadačního fondu Couplii

  • Název fondu: Couplii fond ochrany vztahu a rodiny, nadační fond

  • IČ: 214 51 095

  • Sídlo: Opletalova 1525/39, 110 00 Praha 1

  • Právní forma: Nadační fond

  • Datum založení a zápisu: 10. 4. 2024

  • Poslání a cíle: Naše vize je změnit alarmující statistiky rozvodovosti (50% manželství) a rozchodovosti (přes 80 % nesezdaných párů a snížit tak negativní dopady rozpadlých partnerských vztahů na děti a současně snížit dopady negativních navazujících jevů na společnost.

  • Orgány fondu:

    • Správní rada: Předsedkyně správní rady Lenka Vacková

    • Dozorčí rada: Člen dozorčí rady Petr Berg

  • Klíčový tým:

    • Lucie Straková

    • Lucie Ježková

 

II. Přehled činnosti za první rok

Zrealizované projekty a aktivity:

Edukační část:

  • Edukační besedy pro dospělé páry a ve školách: Zaměřené na pravidla vztahu.

  • Příprava vztahové gramotnosti a sexuologie pro pedagogy, žáky a rodiče: 1. část ze čtyřdílné publikace zaměřená na nejcitlivější skupinu – teenagery. Edukační publikace předních českých odborníků řeší celospolečenský problém vztahové gramotnosti a sexuální výchovy, která zásadně ovlivňuje psychiku mladého člověka, jeho sociální život i kvalitu budoucích vztahů.   Je věnovaná teenagerům, jejich rodičům, učitelům a vychovatelům.   Citlivou formou přibližuje vztahy, první lásky, intimitu a sexualitu. Vychází z požadavků Světové zdravotnické organizace (WHO)  pro zdravý vývoj dítěte a dospívajícího člověka.  Hlavní autorkou je doc. PhDr. Dr.phil. Laura Janáčková, CSc. ,  psycholožka, sexuoložka dlouhodobě se zabývající partnerskými vztahy a sexuálním chováním.  Spoluautory této jedinečné publikace jsou přední odborníci v oblasti gynekologie, andrologie a teologie,  prof. MUDr. Michal Zikán Ph.D , doc. Libor Zámečník Ph.D., FEBU, FECSM, MBA. , prof. ThDr. Patrik Maturkanič, PhD.  atd. . Kniha je tvořena edukativně zábavnou formou, doplněná interaktivními moderními prvky.

  • Uskutečnily se 4 besedy pro páry ve spolupráci s Doc. Laurou Janáčkovou a moderátorkou Štěpánkou Duchkovou v knihovnách.

  • Uskutečnilo se 6 edukativních workshopů na nižším a vyšším gymnáziu pod vedením dětských psychologů a edukativní webinář pro pedagogy.

  • Podpora a vydání knihy Doc. Laury Janáčkové o pravidlech ve vztazích, včetně slavnostního křtu.

  • Vznik nové rubriky o vztahové gramotnosti ve spolupráci s edukativním měsíčníkem 21. století.

Technologická část:

  • Vývoj celosvětově revoluční unikátní bezplatné aplikace „Couplii“ pro páry na prevenci problémů, konfliktů a nedorozumění v partnerských vztazích, na udržení a obnovení intimity, na vztahovou analýzu a ošetření další problematiky v rámci prevence rozpadů vztahů.

  • Vznik a vývoj Lovepoint mapy.

  • Počet uživatelů aplikace: 8 154 (k 21.5.2025)

Zábavná část pro utužení párů:

  • Příprava a vznik Lovepoint mapy s cílem podpořit páry k aktivně společně strávenému času, boji proti nudě a stereotypu ve vztahu (časté důvody rozpadů vztahu).

  • Motivační soutěže a příprava na další rozvoj této části.

  • Zapojení partnerů do projektu.

  • Uspořádáno 8 společenských setkání spojených s edukací a zábavou pro páry za účasti známých osobností a médií.

  • Vznik prvního Couplii parku pro zamilované.

Mediální výstupy a rozhovory:

  • Wired: První vydání s článkem o unikátní aplikaci Couplii (první kvantifikátor a kvalifikátor emocí).

  • 21. století: více článků

  • Věda a technika: více článků

  • Rádio Prostor: Intimník – 6 dílů.

  • TV: Prima, Nova, Barrandov, Markíza, A11, Lifee.

  • Časopisy: Svět na dlani, Paní domu, Korálki,

Komunikace vztahové gramotnosti a pravidel partnerských vztahů na sociálních sítích:

  • LinkedIn, Instagram, Facebook, YouTube, TikTok.

 

III. Partnerství a spolupráce

Seznam klíčových partnerů:

Firmy a organizace:

  • LIN Partners s.r.o.: Finanční příspěvek 16 milionů korun (financování vývoje aplikace, provozu a aktivit nadačního fondu).

Ostatní partneři a dárci (poskytli prostory, občerstvení, dary do soutěží, podporu akcí atd.):

  • Knihovna Hradec

  • Knihovna Ústí

  • Hudební klub Praha

  • Divadlo Bez zábradlí

  • DayDees Bar

  • Areál Rosmarina

  • Harley Club

  • La Vite

  • Momenta Cafe

  • Zámek Zbiroh (prostory a občerstvení na akci, pobyt pro výherce)

  • Cestovní kancelář CK Lenka (zájezd do soutěže)

  • Hotel Astra (pobyt pro výherce)

  • TCL Mobile CZ/SK (mobilní telefony 6 ks pro výherce)

  • Miss ČR (modelky pro módní přehlídku)

  • Dominika Sedláčková (modely a organizace módní přehlídky)

  • Aperitivo (občerstvení)

  • Vybav se na párty

  • Prima Love TV (prostory)

  • Sázíme Česko (odborná záštita a podpora akce)

  • Děti ráje (odměna pro výherce, podpora akce)

  • KKafé (prostory, podpora akce, občerstvení)

  • Dinopark (odměna pro výherce)

  • Bangkok on wheels (občerstvená Náplavka)

  • Blbni na vodě (projížďky lodí)

  • Cukrařinka – Bendová

  • Fun 360 (fotokoutek)

  • Park Hotel Humbolt (prostory na KVIFF)

  • Brusno kúpele (pobyt pro výherce)

  • Fu Club (prostory)

  • CAFÉ a WAFFLE (zmrzlina pro uživatele 1+1)

  • Město Praha (poukázky na vánoční trh)

  • CocaCola

  • Dortem proti rakovině

  • Muzeum rekordů v Pelhřimově (vstupenky pro výherce)

Odborníci (dobrovolnická pomoc):

  • ELA dětští a vztahoví psychologové

  • ELA mediátoři

  • ELA právníci na rodinné a rozvodové právo

  • ELA lékaři

  • Doc. Laura Janáčková

  • Algorim

VIP hosté (dobrovolnická pomoc na akcích):

  • Adéla Gondíková, Jiří Langmajer, Olga Lounová, Tomáš Řepka, Kateřina Kristelová, Lucie Benešová, Štěpánka Duchková, Šideri Váňová, manželé Tomešovi, manželé Baborovi, Aneta Christovová, Vondráčková, Andrea Verešová, Lela Vémola, Karlos Vémola, Barbora Mottlová, David Pleva, Josef Kůrka, Angeli Mongombe, Denisa, Natalie a Šrka Grosovi, Adam Kajumi, Ivana Jirešová, Lenka Špilarová, Eliška Bučková, Jan Solfronek, Inna Puhajková, Adam Janota, Aneta Vignerová, Petr Kolečko, Václav Upír Krejčí, Lukáš Veitl, Nikola Ďuricová, Marian Vojtko, Nicole Šáchová, Kate Matl, Zuzana Gamboa, Gabriela Jiračková – cz Barbie, Olga Lounová, Trojhlavá saň, Petr Kutheil,

 

IV. Přehled výdajů

  • Náklady na realizaci projektů a aktivit spojených s edukací a zábavou: 1,5 milionů korun

  • Provozní náklady (administrativa, vývoj a provoz aplikace, vývoj a provoz Lovepoint mapy, marketing, webové stránky): 14,5 milionů korun

Veškeré náklady jsou efektivně vynaložené a odpovídají poslání fondu.

 

V. Plány a vize pro další období

První rok byl pro Nadační fond Couplii o položení základů a ověření našich myšlenek v praxi. Jsme si jisti, že jdeme správným směrem, a s nadšením se díváme do budoucna, kde nás čeká mnoho práce a ambiciózních cílů.

Pro nadcházející období se zaměříme na:

  • Rozšíření aplikace Couplii v rámci prevence rozpadů vztahů: Další rozvoj a optimalizace stávajících funkcionalit.

  • Rozšíření Lovepoint mapy: Vznik žebříčků a různých úrovní (levelů) pro páry, další rozvoj funkcí k aktivní podpoře společně stráveného času.

  • Rebranding a rozvoj aplikace: Zařazení online poradny přímo do aplikace pro okamžitou podporu uživatelů.

  • Rozšíření edukativních programů: Chceme naše programy vztahové gramotnosti a prevence rozchodů/rozvodů nabídnout více školám napříč Českou republikou, a to jak na základních, tak středních školách. Věříme, že prevence je klíčová a čím dříve začneme, tím větší dopad budeme mít.

  • Dokončení a distribuce metodiky vztahové gramotnosti a sexuologie: Cílem je dostat tuto metodiku na co nejvíce škol v rámci ČR.

  • Intenzifikace kampaní pro dospělé: Budeme pokračovat v osvětě pro dospělé skrze online workshopy, webináře a e-learningové moduly, které jim pomohou prohloubit jejich vztahovou gramotnost a efektivně řešit konflikty.

  • Posílení partnerství a zdrojů: Budeme aktivně vyhledávat nové strategické partnery z řad firem, institucí i jednotlivců, kteří sdílí naši vizi a jsou ochotni nás finančně i materiálně podpořit. Bez vaší podpory naše práce není možná.

  • Větší mediální dosah: Chceme šířit povědomí o důležitosti vztahové gramotnosti napříč všemi médii, aby se naše poselství dostalo k co nejširšímu publiku a téma zdravých vztahů se stalo přirozenou součástí veřejné debaty.

Naším dlouhodobým cílem je, aby se vztahová gramotnost stala samozřejmou součástí vzdělání a aby každý měl k dispozici nástroje a podporu k budování pevných a šťastných vztahů. Chceme přispět k tomu, aby se alarmující statistiky rozpadů rodin začaly měnit k lepšímu a aby děti vyrůstaly v harmonickém prostředí.

Věříme, že s vaší pokračující podporou a společným úsilím můžeme dosáhnout velkých věcí a mít skutečný, pozitivní dopad na naši společnost.

 

STAŇTE SE PARTNEREM

MENU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
HLAVNÍ PARTNER
Image
Image
Uložit
Uživatelské preference týkající se souborů cookie
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Povolit vše
Zakázat vše
Marketingové
Soubor technik, jejichž cílem je obchodní strategie a zejména studie trhu.
Quantcast
Povolit
Nepovolit
Analytické
Nástroje používané k analýze dat za účelem měření efektivity webových stránek a pochopení toho, jak fungují.
Google Analytics
Povolit
Nepovolit
Inzertní
Pokud přijmete, případné reklamy na stránce se přizpůsobí vašim preferencím.
Google Ad
Povolit
Nepovolit